15.-16.3. Käytiin Liettuan ja Latvian Voittaja -08 näyttelyissä Hillan kanssa. Matkaseurana oli aina niin kiva seuralainen Jaana belggarinsa Mindyn kanssa. Matkaan startattiin torstaina 13.3. klo 23:55 Helsingistä. Tallinnassa oltiin klo 02 ja siinä sitten yön yli odoteltiin bussiamme joka saapui satamaan klo 7:30. Yö meni mukavasti bensiksellä 3 kertaa asioiden, rahaa vaihtaen ja sataman parkkiksella autossa nukkuen.

Bussi siis saapui noutamaan meitä aamulla ja pakkaaminen sujui oikein kivuttomasti. Auto 24h vartioituun parkkiin ja Miliam Reisid matkaseurueemme starttasi klo 9 kohti Liettuaa. Liettuaan saavuimme joskus klo 17-18 aikoihin perjantaina. Lenkille, kauppaan, syömään, uudestaan lenkille, suihkuun ja nukkumaan. Hotellimme Karolina oli tosi siisti hotelli ja aamiainen loistava! Aamulla lähdimme 8:30 kohti näyttelypaikkaa. Ensin vein Mindyn kehään, avoimessa luokassa 3 narttua, kaikki Suomesta. Mindy oli eri3. Sitten ei mennytkään kauaa kun alkoi sheltit. Hilla valioluokan 1, luokkaserti ja v-cacib. Tämä olikin meidän toinen tarvittava luokkaserti ja Hillasta näin ollen Liettuan muotovalio! Piti käydä oikein kuoharit juomassa ;)

^Kuvassa Jaana, Mindy ja Hilla Litexpon edessä.

^Näkymää hotellimme edestä Riikassa.

Loppukehien jälkeen lähdimme kohti Latviaa ja Riikaa. Hotellille (BaltPark tms) pääsimme puolenyön paikkeilla. Normi iltapuhteiden jälkeen muutamaksi tunniksi unten maille. Eipä tarvinnut paljoa nukkumattia kutsua...  Ja jälleen oikein hyvä hotelli! Aamulla taas klo 8:30 näyttelypaikkaa kohti. Harmikseni huomasin vasta näyttelypaikalla että siellä oli samaan aikaan agilitykisat! Ois ollut niin kiva osallistua. Kehässä sitten menikin päin...jotain... Mindy EH3, Hilla EH2. Tuomari ei tykännyt kun se oli niin karvaton. Meillä jäikin suurin osa Hillan turkista Latvian hotellimme roskikseen... Ja kehien jälkeen sitten kohti Tallinnaa. Sinne saavuimme puolenyön paikkeilla. Nyt olimme viisaampia ja otimme hotellin aivan satamasta. N. 4 tuntia nukkumista ja sitten kamat autoon ja auto laivaan. Olipas ihana päästä kotiin vaikka matka olikin huippukiva ja matkanjärjestäjän osalta ei mitään valitettavaa. Ainakin tämän reissun pohjalta voin suositella ko. firmaa. Tuli halvemmaksi laivamatkoineen ja Tallinnan hotellin kanssa kuin suomalaisen matkanjärjestäjän kautta... Ja kaikki toimi, ei tarvinnut matkanjohtajammekaan kiukutella asiakkailleen kertaakaan. Kuskimme ajoi tosi siististi ja rauhallisesti, ei kaahaten niin että koirat olisivat vaan heiluneet häkeissään... Heh, muistellen joulukuista Liettuan matkaa ja matkanjärjestäjää...

Sitten aiheesta toiseen. Tänään kävin moikkaamassa Belgiasta pääsiäiseksi Suomeen tulleita Sannaa ja Joeta Riihimäellä. Käytiin syömässä ja istumassa hetken aikaa iltaa belgialaisen oluen parissa. Oli huisin kivaa nähdä heitä, varsinkin Sannaa pitkästä aikaa. No, vaikka Sanna asui Suomessa niin saattoi meillä silloinkin olla puolen vuoden taukoja ettei nähty mutta nyt se tuntuu erilaiselta kun tietää Sannan asuvan ulkomailla.

^Joe, Sanna ja minä

Ja pitkänäperjantaina oli Hissun kasvateilleen järjestämä näyttelyharjoitus/turkinpuunaus -päivä. Samalla noin 25 koiraa luovutti vertaan Hannes Lohen geenitutkimusta varten. Paljon oli tuttuja shelttejä paikalla, Hillan jälkeläisetkin pääsivät ilokseni paikalle.

Ja jos nyt malttais mennä nukkumaan ennen ku keksii kirjotella mitään sekavaa.... :D